Primark v Bratislave – nový módny hráč v Eurovei

primark bratislava

S otvorením pobočky Primark v Bratislave sa slovenský trh s módou rozšíril o významného hráča. Domovom tejto značky sa stalo obchodné centrum Eurovea. Ako táto expanzia obohacuje slovenskú módu a samotný obchoďák?

Predstavíme detailnejšie informácie o Primarku, jeho online platforme, a taktiež sa pozrieme na na sortiment dostupný v bratislavskej pobočke.

Primark v Bratislave

Medzinárodný módny gigant, Primark, otvoril svoju prvú prevádzku na Slovensku v prestížnom nákupnom centre Eurovea v Bratislave 25. 5. 2023. S investíciou presahujúcou 10 miliónov eur a rozlohou 3 660 m2, predstavuje táto dvojpodlažná predajňa významný krok spoločnosti na expanzívnom slovenskom trhu.

Slovensko teraz zaujíma postavenie piateho trhu Primark v strednej a východnej Európe, pridávajúc sa k existujúcim prevádzkam v Poľsku, Českej republike, Rumunsku a Slovinsku.

Celkovo je Bratislava 16. destináciou tejto prestížnej značky na celom svete. Síce sa táto predajňa nachádza v podstate neďaleko Viedne, Spoločnosť Primark tak v Bratislave vytvoril pre miestnu ekonomiku viac ako 200 pracovných miest.

Nedávno bola v Bratislave otvorená aj predajňa ďalšieho obľúbeného reťazca so značkovým oblečením – Half price Bratislava.

Čo prinesie Primark na Slovensko

Primark, írska módna značka s pôvodom v Dubline, s viac než 395 obchodmi v Európe a Amerike, je známy svojou cenovo dostupnou módnou ponukou.

S otvorením svojej prvej predajne na Slovensku chcel dosiahnuť Primark tržby vo výške 7,7 miliardy libier vo fiškálnom roku 2022. Ako súčasť veľkého náboru zamestnancov ponúka spoločnosť platový rámec od 1 600 do 2 000 eur mesačne a zdôrazňuje svoju orientáciu na diverzitu, inklúziu a etiku.

O značke Primark a jeho záväzku

Značka Primark, založená v roku 1969 pod názvom Penneys v Dubline, sa od svojich skromných začiatkov stala medzinárodným maloobchodom s viac ako 65 000 zamestnancami v 14 krajinách. Predstavuje jedinečnú kombináciu trendy módy a cenovej dostupnosti.

Primark nekladie dôraz len na módu, ale aj na zodpovednosť. S novou iniciatívou „Primark Cares“ sa zaviazal zmeniť svoj spôsob výroby oblečenia s ambicióznymi cieľmi do roku 2030. Plánuje výrobu z recyklovaných alebo udržateľnejšie získaných materiálov a zmiernenie emisií oxidu uhličitého v celom svojom reťazci.

Očakávania Primarku na slovenskom trhu

S predpovedanými 530 predajňami do konca roku 2026, táto slovenská expanzia predstavuje len začiatok dobrodružstva Primarku. S Primarkom prichádza do Bratislavy nie len módny obchod, ale aj príležitosť pre zamestnancov a zákazníkov podporovať udržateľné trendy.

Spoločnosť, ktorá spojila zábavu a módu, teraz smeruje k spojeniu módy a zodpovednosti na slovenskom trhu.

primark bratislava
Spoločnosť Primark založil Arthur Ryan v roku 1969 pod názvom Penneys. Išlo o jedinú predajňu na ulici Mary St v Dubline. Ich ambíciou bolo ponúknuť írskym zákazníkom cenovo dostupné oblečenie.

Dve podlažia Primarku v Eurovei

Prvá predajňa Primark v Bratislave, nachádzajúca sa na dvoch poschodiach, priniesla nezabudnuteľný zážitok z nakupovania, charakteristický pre značku Primark po celom svete. Slovenskí zákazníci môžu v tomto obchode tešiť až na 45% odevov značky Primark Cares, no nachádzajú sa tu aj licencované kolekcie vrátane značiek Disney a NBA.

Predajňa je rozdelená do niekoľkých sekcií, ktoré ponúkajú rôzne produkty. Medzi najpopulárnejšie sekcie patria:

  • oblečenie pre ženy
  • oblečenie pre mužov
  • oblečenie pre deti
  • doplnky
  • kozmetika
  • domáce potreby

Primark je známy svojimi štýlovými a superlacnými trendy produktami. Predajňa často ponúka zľavy a akcie, takže je možné kúpiť si svoje „vysnené“ kúsky a obľúbené produkty ešte lacnejšie.

Otváracie hodiny predajne Primark v Eurovei sú:

  • Pondelok – nedeľa: 10:00 – 21:00
primark eurovea
Do Primarku sa dá dostať verejnou dopravou aj autom. Najbližšia autobusová zastávka je na Pribinovej ulici. Najbližšie parkovisko je Eurovea Park, ktoré má kapacitu 2 000 miest.

Primania: Primark fotky a štýlová galéria

Vychutnať si aktuálne kolekcie od Primarku je možné priamo v emailovej schránke, keďže posiela pravidelný newsletter. Pre získanie fotiek z Primarku a informácií o najnovších trendoch sa stačí prihlásiť na odber newslettera na ich webovej stránke.

Ak módneho nadšenca, poprípade nákupného maniaka zaujíma viac, môže sledovať ich profily na sociálnych sieťach. Na Facebooku alebo Instagrame nájde mnoho Primark fotiek, inšpirácií a tipov, týkajúcich sa ich sortimentu.

Čo je Primania?

Primania predstavuje fascinujúci svet oblečenia vytvoreného Primark zákazníkmi a je ich online galériou, ktorá zobrazuje jedinečné a štýlové outfity, ktoré si vytvárajú ich zákazníci. Stačí ak použijú fotky na Instagrame použitím hashtagov #Primania a/alebo #Primark.

Ak konkrétne Primark fotky zaujmú ich pozornosť, zákazníci obdržia komentár od @primark (Instagram) (prípadne, za určitých okolností, priamu správu) s požiadavkou o povolenie na použitie obrázka v ich galérii na sociálnych médiách alebo na webovej stránke.

Stačí ak odpovedia na komentár na Instagrame s #YesPrimark, čím poskytnú súhlas zobraziť svoj obrázok v galérii a použiť ho v ich príspevkoch.

Udržateľnosť, ktorá prišla s otvorením Primarku v Bratislave

S otvorením prvej predajne Primark v Bratislave sa naskytla príležitosť pohľadu do ich udržateľnostného prístupu. Primark, ako dcérsky podnik spoločnosti Associated British Foods plc (ABF), zverejňuje výročnú správu o zodpovednom podnikaní, kde sa podrobne zaoberá oblasťami etického obchodu a environmentálnej udržateľnosti.

V správe sú informácie o aktivitách v oblasti spoločenskej zodpovednosti a strategických cieľoch v etickom obchode a environmentálnej udržateľnosti.

Spoločnosť Primark vytvorila program Primark Cares, ktorý podporuje rôzne aspekty udržateľného životného štýlu. V spoločnosti sú proti modernému otroctvu a venujú sa aj problematike digitálneho vzorkovania (Využívanie technológie 3D návrhov), čím znižujú potrebu fyzických vzoriek a súvisiacu uhlíkovú stopu.

Okrem toho spoločnosť podporuje aj zásady obnoviteľnosti a obehovosti v rámci vlastnej iniciatívy Sustainable Cotton Programme, ktorá zvyšuje povedomie o udržateľnej bavlnenej výrobe a podporuje poľnohospodárov v používaní udržateľnejších postupov.

Pojmy a vlákna v programe Primark Cares

Spoločnosť Primark vytvorila aj pestrého sprievodcu pojmov v rámci svojho programu Primark Cares, aby poskytla zákazníkom detailný pohľad na význam udržateľného dizajnu. Program obsahuje pojmy ako obehovosť, recyklovať, odolnosť, opätovné používanie a ďalšie.

TermínOpisPoužité vlákna Primark
ObehovosťVýrobky vyrobené z recyklovaných alebo udržateľnejších materiálov s dlhšou životnosťou a schopnosťou recyklácie.Recyklovaná bavlna, recyklovaný polyester, recyklovaný nylon
Odolnosť/životnosťOblečenie, ktoré zostáva funkčné a nositeľné počas dlhšieho obdobia používania.Organická bavlna, džínsovina
Opätovné používanieDáva oblečeniu ďalší život cez prepracovanie, darovanie, predaj alebo charitu.Džínsovina, recyklovaný akryl, recyklovaný polyester
PrepracovanieÚprava alebo prispôsobenie odevu na nový vzhľad.Recyklovaný akryl, recyklovaný polyester
Použité oblečenieRetro a použité oblečenie, ktoré je znovu nositeľné.Recyklovaná bavlna, recyklovaný polyester
Spätný odber textiluSystém, ktorý umožňuje spotrebiteľom darovať použité oblečenie pre recykláciu.Džínsovina, organická bavlna, recyklovaný polyester
NityKovové časti, ktoré spevňujú časti odevu, umožňujúce odnímanie alebo pridávanie.Džínsovina, organická bavlna
PodšívkaMateriály dodávajúce pevnosť a tvar súčastiam odevu.Organická bavlna, džínsovina
Vystrihovanie bez odpaduVyužívanie priestoru pri vystrihovaní strihov na maximalizáciu využitia látky a minimalizáciu odpadu.Organická bavlna, recyklovaný polyester
Všestranný dizajnNavrhovanie oblečenia s viacerými použitiami a štýlovými kombináciami, predlžujúc jeho životnosť.Džínsovina, organická bavlna
Udržateľnejšie obalyZáväzok používať obaly z udržateľnejších zdrojov alebo nevyužívať obaly tam, kde nie sú nevyhnutné.Recyklovaný polyester, recyklovaný nylon

Primark Cares je iniciatíva, ktorá združuje tieto hodnoty a praktiky s cieľom vytvárať udržateľné a etické produkty pre zákazníkov. Tento program sa pravidelne aktualizuje a prispôsobuje novým technológiám a poznatkom v oblasti udržateľného dizajnu.

E-shop primark.com/sk

Nakupovanie online sa vďaka e-shopu Primark.com/sk stalo absolútne jednoduchým. Zákazníci majú jedinečnú príležitosť prezrieť si najnovšie kolekcie exkluzívnych produktov priamo na e-shope primark.sk.

S bohatou paletou doručovacích možností a intuitívnym systémom sledovania objednávok online sa e-shop Primark.com/sk stará o maximálny komfort a bezstarostné nakupovanie pre zákazníkov.

Virtuálny obchod Primark

E-shop Primark pre americký trh predstavil v máji 2023 novú webovú stránku s nezvyčajným prístupom k online nakupovaniu. Zákazníci si môžu prezerať jednotlivé položky, kontrolovať dostupnosť tovaru, no samotné nakupovanie nie je možné. Týmto netradičným prístupom chce Primark poskytnúť lepšie spojenie medzi online vyhľadávaním a následným nákupom v kamenných obchodoch.

Primark nazýva svoju webovú stránku „virtuálnym obchodom“, pričom zdôrazňuje, že zámerne odmieta tradičný model elektronického obchodu. Podľa spoločnosti umožňuje tento postoj úsporu nákladov na logistiku, čo sa prejavuje v nižších cenách tovaru.

Webová stránka pritiahla približne 20 % návštevníkov, ktorí využívajú funkciu kontroly zásob. George Weston, generálny riaditeľ materskej spoločnosti AB Foods, vyjadril spokojnosť s vplyvom nového prístupu, ktorý podporuje návštevnosť obchodov.

primark eshop-sk
Na e-shope primark.sk si nájde zákazník nie len rôzne kategórie, podľa ktorých si môže vyhľadávať produkty, ale aj samotnú filozofiu celého reťazca.

Primark Eurovea a kozmetické výrobky

Primark vyslovuje pevné presvedčenie, že kozmetické výrobky by nemali podstupovať testovanie na zvieratách. Ich odmietnutie takéhoto testovania je potvrdené certifikáciou Leaping Bunny. Tento globálny program vytvára štandardy, ktoré prevyšujú požiadavky zákonných predpisov, zaručujúce etické normy v oblasti testovania výrobkov.

Dodržiavajú pevne stanovené termíny a aktívne monitorujú dodávateľov, aby zabezpečili, že ich výrobky stále spĺňajú kritériá programu Leaping Bunny. Systém monitorovania podlieha aj nezávislým auditom, posilňujúc ich záväzok voči etickému obchodovaniu.