Generali poisťovňa – ponuka, skúsenosti

Generali poisťovňa je jednou z najvýznamnejších a najznámejších poisťovní na Slovensku, ktorá je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny Generali. S viac než 190-ročnou tradíciou a silným medzinárodným zázemím poskytuje široké spektrum poistných produktov a služieb pre jednotlivcov aj firmy.

Od svojho založenia sa Generali poisťovňa neustále vyvíja a prispôsobuje potrebám trhu, pričom kladie dôraz na inovatívne riešenia, vysokú kvalitu služieb a spokojnosť klientov. Generali poisťovňa patrí medzi lídrov na slovenskom poistnom trhu, a to z hľadiska trhového podielu aj reputácie.

Jej úspech je výsledkom strategického zamerania na inovácie, digitalizáciu a zákaznícku spokojnosť. Vďaka moderným technológiám a digitálnym riešeniam dokáže poisťovňa efektívne obsluhovať svojich klientov a ponúkať im služby šité na mieru.

Kľúčové informácie článku

Generali Poisťovňa ponúka široké spektrum produktov, vrátane životného poistenia, neživotného poistenia, dôchodkových produktov.

Spoločnosť sa vyznačuje silnou finančnou stabilitou, o čom svedčia hodnotenia od renomovaných ratingových agentúr Moody’s, AM Best a Fitch.

Generali Poisťovňa kladie dôraz na individuálny prístup a poskytovanie kvalitných služieb.

Poisťovňa umožňuje jednoduché online uzatvorenie poistenia, nahlásenie poistnej udalosti a sledovanie stavu poistnej zmluvy.

Generali – skúsenosti s poisťovňou

Skúsenosti s Generali Poisťovňou na Slovensku sa rôznia ako pri väčšine poisťovní.

Pozitívne skúsenosti s Generali

Mnohí klienti oceňujú rýchle a bezproblémové vybavenie poistných udalostí, vrátane rýchlej likvidácie škôd. Klienti hodnotia kladne aj ochotu a profesionalitu zamestnancov poisťovne pri riešení ich požiadaviek a otázok.

Ceny poistenia v Generali Poisťovni sú v porovnaní s konkurenciou priemerné, niekedy aj mierne nadpriemerné. Poisťovňa ponúka moderné online služby, ako napríklad online nahlasovanie poistných udalostí a sledovanie stavu poistnej zmluvy.

Zdroj: generali.sk

Negatívne skúsenosti s Generali

Niektorí klienti kritizujú komplikované a neprehľadné poistné podmienky, s ktorými sa ťažko oboznamujú. V ojedinelých prípadoch sa klienti stretávajú so zložitým a zdĺhavým vybavovaním poistných udalostí, s nejasnou komunikáciou zo strany poisťovne a s rôznymi komplikáciami.

Niektorí klienti mali negatívne skúsenosti s poisťovacími agentmi, ktorých vnímali ako neprofesionálnych a tlačili ich do uzatvorenia poistenia.

Zdroj: generali.sk

Generali Slovensko – produktové portfólio

Generali Poisťovňa sa zaoberá životným a neživotným poistením, ponúka širokú škálu produktov pre rôzne potreby klientov. Okrem životného poistenia si u nich môžu ľudia poistiť majetok, zdravie, cestovanie, či motorové vozidlo. V ponuke sa dajú nájsť aj dôchodkové produkty.


Spoločnosť Generali sa môže pochváliť vynikajúcou finančnou stabilitou, o čom svedčia aj hodnotenia od renomovaných ratingových agentúr Fitch (A+) a A.M. Best (A+), Moody’s (A3). To zaručuje klientom istotu, že ich poistné krytie bude vždy plne kryté.


Generali Poisťovňa sa zameriava na individuálny prístup a kladie dôraz na poskytovanie kvalitných služieb a maximálnej hodnoty za peniaze. Okrem konkurencieschopných cien ponúka klientom aj inovatívne produkty, komplexné služby a spoľahlivú podporu. Spoločnosť sa aktívne angažuje aj v oblasti spoločenskej zodpovednosti a podporuje rôzne udržateľné iniciatívy.

Vďaka širokej ponuke, silnej finančnej pozícii a proklientskému prístupu sa Generali Poisťovňa stáva spoľahlivým partnerom pre každého, kto hľadá kvalitné poistné riešenia a komplexnú ochranu.

Poisťovňa Generali Slovensko ponúka:

Širokú ponuku poistných produktov pre rôzne potreby.

Silnú finančnú stabilitu a najvyššie ratingy.

Dôraz na spokojnosť klientov a pridanú hodnotu.

Inovatívne produkty, konkurencieschopné ceny a špičkovú podporu.

Aktívny prístup k spoločenskej zodpovednosti.

🔹 Po akvizícii Českej poisťovne Generali v roku 2008 spoločnosťou Generali PPF Holding došlo k ich fúzii, čím vznikla dnešná Generali poisťovňa.
Okrem životného poistenia si v Generali môžu ľudia poistiť majetok, zdravie, cestovanie, či motorové vozidlo.

Generali PZP

Povinné zmluvné poistenie (PZP) nie je len nutnosť, je to aj dôležitá investícia do bezpečnosti a ochrany vozidla. V Generali to chápu, a preto ponúkajú svojim klientom viacero balíkov PZP, ktoré si môžu vybrať podľa ich individuálnych potrieb.

Povinné zmluvné poistenie je možné jednoducho uzatvoriť online, osobne alebo telefonicky. Vďaka komplexným službám je možné mať istotu, že v prípade poistnej udalosti bude likvidácia škody rýchla a bezproblémová.

Aby si klient vybral ideálne PZP pre jeho potreby, Generali ponúka tri balíky: M, L a XL. Každý z nich prináša rozsiahle krytie a možnosť dojednať si špeciálne pripoistenia, ako napríklad poistenie čelného skla či krádeže vozidla.

Okrem špičkového PZP Generali ponúka aj široký výber asistenčných služieb, ktoré sú dostupné 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Bez ohľadu na to, či sa motorista nachádza doma alebo v zahraničí, môže sa spoľahnúť na pomoc Generali poisťovne.

Prehľad balíkov poistenia Generali

Balík krytiaGenerali M Generali LGenerali XL
Limit pre škodu na zdraví6,45 mil. EUR6,45 mil. EUR10 mil. EUR
Limit pre škodu na majetku1,3 mil. EUR6 mil. EUR10 mil. EUR
Asistenčná službaKLASIK 24/7KLASIK 24/7PREMIUM 24/7
Úraz dopravovaných osôbNiedo 6 000 EURdo 6 000 EUR
Živelná udalosťNiedo 3 000 EURdo 3 000 EUR
VýtlkNiedo 1 000 EURdo 1 000 EUR
HlodavceNiedo 3 000 EURdo 3 000 EUR
Stret so zverovNieNiedo 4 000 EUR
PneumatikyNieNiedo 150 EUR/kus
🔹 Všetky balíky PZP Generali kryjú škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla tretím osobám.

Generali výpoveď PZP

PZP je možné vypovedať z rôznych dôvodov, napríklad pri zmene poisťovne, kúpe nového auta, alebo ak už poistenec vozidlo nevlastní.

Môže sa tak urobiť písomnou výpoveďou:

  • do dvoch mesiacov po uzavretí poistnej zmluvy, výpovedná lehota je 8 dní, ktoré začnú plynúť nasledujúci deň po doručení výpovede
  • ku koncu 12 mesačného poistného obdobia, výpoveď musí byť doručená poisťovateľovi aspoň 6 týždňov pred uplynutím poistného obdobia
  • do jedného mesiaca od oznámenia škodovej udalosti poisťovateľovi, výpovedná lehota je 1 mesiac odo dňa doručenia výpovede

Ak bola poistná zmluva uzavretá na diaľku, teda online alebo telefonicky, môže občan od poistnej zmluvy odstúpiť bez zaplatenia zmluvnej pokuty a bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní od jej uzavretia. 

Spôsoby vypovedania z PZP Generali

Generátor výpovede PZPNajjednoduchší a najrýchlejší spôsob je využiť online generátor výpovede PZP na webovej stránke Generali. Generátor pomôže klientovi vytvoriť správny formulár s potrebnými údajmi.
TlačivoVýpoveď možno podať aj písomne pomocou tlačiva, ktoré si klient stiahne z webu Generali alebo vyzdvihne na pobočke.
OsobnePZP je možné vypovedať aj osobne na pobočke Generali.

Zrušenie poistky Generali je možné urobiť veľmi rýchlo a jednoducho prostredníctvom online priestoru poisťovne. Mnoho klientov považuje práve tento spôsob za bezproblémový proces, ktorý šetrí čas. Je potrebné dodať, že online formulár na zrušenie poistky Generali je veľmi prehľadný, takže vyplniť ho nie je náročné.

Generali havarijné poistenie

Poisťovňa Generali ponúka havarijné poistenie pre nové a ojazdené vozidlá do 6 mesiacov od dátumu prvej registrácie a s maximálnym nájazdom 6 000 km v čase vzniku poistenia. Poistenie môžete dojednať na vozidlo kategórie M1 a N1 do 3500 kg vrátane. Havarijné poistenie Generali sa dojednáva na novú hodnotu vozidla a vždy pre prípad rizika havárie. 

Prehľad balíkov havarijného poistenia Generali

Balík krytiaBasicPlusKomfortExtra
Havária ÁnoÁnoÁnoÁno
ŽivelNieÁnoÁnoÁno
VandalizmusNieÁnoÁnoÁno
OdcudzenieNieNieÁnoÁno
Poistenie finančnej stratyNieNieNieÁno

Asistenčné služby a havarijné poistenie

Každý klient s havarijným poistením od Generali automaticky získa balík asistenčných služieb KASKO ŠTANDARD. Ten zahŕňa pomoc v prípade poruchy, dopravnej nehody či krádeže vozidla.

Ak klient potrebuje komplexnejšiu asistenciu, môže si dojednať pripoistenie balíka KASKO PREMIUM. Ten ponúka rozšírené služby, ako napríklad odtiahnutie vozidla do servisu, náhradné vozidlo či ubytovanie v prípade dopravnej nehody.

Správa o nehode Generali

Správa o nehode je dokument, ktorý slúži na zaznamenanie informácií o dopravnej nehode. Pomocou nej poisťovňa Generali posúdi vinu účastníkov nehody a určí rozsah škody. Správu o nehode je nutné vyplniť v každom prípade, ak došlo k dopravnej nehode, pri ktorej vznikla škoda na vozidle, majetku alebo zdraví.

Tlačivo potrebné na ohlásenie škodovej udalosti je dostupné na oficiálnej webovej stránke poisťovne Generali. 

🔹 Poistnú udalosť možno v Generali nahlásiť online, telefonicky alebo osobne/ poštou.

Pri vypĺňaní tlačiva je dôležité uviesť všetky požadované informácie, ako napríklad:

  • dátum a čas nehody
  • miesto nehody/ účastníci nehody: EČV, značka a model vozidiel, meno a priezvisko vodičov.
  • popis nehody: Ako k nehode došlo, aká bola rýchlosť vozidiel, kto bol podľa poistníka vinný za nehodu, boli pri nehode zranené osoby?
  • svedkovia nehody: Meno, priezvisko a kontaktné informácie svedkov (ak existujú).
  • poškodenia: Aké boli poškodenia na vozidle poistenca, na ostatných vozidlách a na inom majetku?
  • fotodokumentácia

Správu o nehode by mal vyplniť vodič vozidla, ktoré bolo účastníkom nehody. Ak vodič nie je schopný vyplniť správu, môže ju zaňho vyplniť iná osoba, ktorá bola účastníkom nehody, alebo svedok nehody.

Tlačivo potrebné na ohlásenie škodovej udalosti je dostupné na oficiálnej webovej stránke poisťovne Generali. 

Generali – cestovné poistenie

Cestovné poistenie od Generali poisťovne je navrhnuté tak, aby poskytovalo komplexnú ochranu počas ciest, či už ide o krátkodobé výlety, dovolenky, štúdium alebo pracovné cesty. Cestovné poistenie zabezpečuje istotu v prípade nepredvídaných udalostí, ktoré môžu nastať počas cesty, a to v zahraničí aj na Slovensku.

Pri uzatváraní cestovného poistenia od Generali poisťovne si klient môže vybrať medzi krátkodobým poistením alebo celoročným poistením, ktoré pokrýva neobmedzený počet ciest. Ročné poistenie poskytuje ochranu počas prvých 90 dní každého pobytu v zahraničí. Pre študentov je k dispozícii špeciálne poistenie, ktoré pokrýva študijné pobyty v trvaní 6 alebo 12 mesiacov.

Prehľad cestovného poistenia Generali

Typ poisteniaMožnosti poistenia
Dovolenka– Krátkodobé poistenie na jednu cestu
– Ročné poistenie na opakované cesty s dĺžkou až 90 dní
– Poistenie kryje dovolenky v zahraničí aj na Slovensku
Služobná cesta– Krátkodobé poistenie na jednu cestu
– Ročné poistenie na opakované cesty s dĺžkou až 90 dní
– Možnosť poistiť si aj manuálnu prácu
Záchrana v horách– Poistenie do hôr na jednu cestu alebo ročné
– Základné poistenie pre turistiku, lyžovanie, snowboarding, sánkovanie a jazdu na boboch
– V balíku Extrém sú všetky rekreačné aktivity
Študijný pobyt– Pre osoby vo veku do 34 rokov počas študijného pobytu v zahraničí
– Na dobu 6 alebo 12 mesiacov
S krytím študentskej brigády počas študijného pobytu

Generali – kontakt

Generali možno kontaktovať na nasledovných číslach:

  • Klientsky servis / infolinka: 02/38 11 11 17 (Po-Pia: 8:00 – 18:00)
  • Asistenčné služby: 0800 121 122 (nonstop)
  • Uzatvorenie zmluvy telefonicky: 02/38 11 11 16

Kontaktná adresa:

  • Generali Poisťovňa, pobočka poisťovne z iného členského štátu 
  • Lamačská cesta 3/A 
  • 841 04 Bratislava

Okrem telefonického kontaktu a návštevy pobočky je možné Generali kontaktovať aj prostredníctvom webovej stránky, kde môžu klienti napísať správu, nahlásiť poistnú udalosť, sledovať stav poistnej udalosti a mnoho ďalšieho.

VÚB Generali DSS

VÚB Generali dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. (DSS) je jednou z najväčších dôchodkových správcovských spoločností na Slovensku.

Generali DSS ponúka:

  • II. pilier dôchodkového sporenia: V prípade zapojenia sa do II. piliera budú odvody vyzerať nasledovne – sociálna poisťovňa 14,00 % a DSS 4,00 %
  • úspory sú vlastným majetkom sporiteľa evidované na osobnom dôchodkovom účte
  • možnosť platiť dobrovoľné príspevky

Úspory sa počas fázy sporenia a aj počas prvých 7 rokov výplaty doživotného dôchodku môžu dediť. DSS peniaze sporiteľov investuje, aby bol dôchodok čo najvyšší. na činnosť VÚB Generali d.s.s, a.s. dohliada Národná banka Slovenska a Depozitár.

VÚB Generali dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. (DSS) je jednou z najväčších dôchodkových správcovských spoločností na Slovensku.

VÚB Generali – kontakt

Klienti môžu poisťovňu kontaktovať poštou, telefonicky alebo online.

Adresa spoločnosti:

  • VÚB Generali dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. 
  • Mlynské nivy 1 P.O.BOX 66 
  • 820 04 
  • Bratislava 24

Mobilný kontakt:

  • 0850 111 110

Emailová adresa:

  • info@vubgenerali.sk

Záverom je dôležité podotknúť, že VÚB Generali DSS je pod dohľadom Národnej banky Slovenska. Spoločnosť je členom Asociácie slovenských dôchodkových správcovských spoločností.